![]() |
![]() |
|
| وبلاگ خبری مستقل سیاسی و اجتماعی |
|
||||
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و هشتم مهر 1387ساعت 15:29 توسط انتخابات |
|
||||
|
تلاش خاتمی برای راهاندازی شبکه ماهوارهای
سید محمد خاتمی رئيس جمهور سابق ايران در گفت وگو با روزنامه اعتماد از تلاش خود برای راه اندازی شبکه ای ماهواره ای سخن می گوید. این در حالی است که مهدی کروبی نیز در این راه تلاش زیادی انجام داد اما موفق به انجام طرح خود نشد.
به گزارش «فردا» به نقل از روزنامه اعتماد سید محمد خاتمی در این گفتگو از تهیه طرح شبکه ماهواره يي و عدم اجرای آن به دلیل هزینه بالا گفت و افزود: این طرح به ميليون ها دلار پول نياز دارد تا راه بيفتد. گرچه من معتقدم اگر راه بيفتد پس از دو سه سال مي تواند خودکفا شود. ما در زمينه مادي مشکلاتي داريم. وی در ادامه گفت: من نمي خواهم از هر راهي اين امکانات را به دست بياورم. راه هاي مشروعي وجود دارد که مي کوشيم از اين راه ها امکانات مالي را تقويت کنيم. البته راه هاي ديگري هم وجود دارد که من به هيچ وجه دنبال آن نمي روم. نه اينکه منت قدرت هايي را داشته باشم که بخواهند کمک کنند و بعد توقعاتي داشته باشند يا راه هايي که خداي نکرده شفاف نباشد. البته کساني که اعلام آمادگي کرده اند براي کمک به مرکز گفت وگوي تمدن ها انسان هاي شايسته و شريفي هستند که حتماً امکانات مطلوب و مشروعي هم دارند. به همين دليل است که ما کند و گام به گام پيش مي رويم و اميدوارم در آينده با امکانات بيشتري حرکت کنيم. بنا بر این گزارش؛ سید محمد خاتمی همچنین امکانات را محدود به رسانه نميداند و در این باره معتقد است: چون ايجاد مراکز تربيتي و آموزشي هم در دستور کار ما قرار دارد. با اين حال ما به دنبال امکانات براي امر تبليغي و اطلاع رساني که به قول شما يکي از امورش شبکه ماهواره يي و ساير امور اطلاع رساني است هستيم. البته سايت ما که در ايران و ژنو مشترک است، فعال است. همان طور که گفتم ما امکاناتمان محدود است و نمي خواهيم امکاناتمان را به هر طريقي به دست بياوريم. رییس بنیاد باران با بیان این مطلب که گفت وگوي تمدن ها با مذاکرات سياسي اشتباه مي شود یادآور شد: اين دو متفاوت از هم است. مذاکرات سياسي يک عالم ديگر است و محور آن سياستمداران هستند. در گفت وگوي تمدن ها بيشتر نمايندگان فرهنگ ها و تمدن ها هستند که با هم گفت وگو مي کنند.نمایندگان نیز مانند هنرمندان، روشنفکران و صاحبان انديشه هستند. البته گفت وگوي تمدن ها مي تواند اثر سياسي داشته باشد. ذهن ها را به هم نزديک کند و سوءتفاهمات را از بين ببرد. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و هشتم مهر 1387ساعت 15:20 توسط انتخابات |
|
|
خاتمي با 20 درصد راي هم رئيس جمهور ميشود عبدالله رمضان زاده ، رئيس سازمان جوانان حامي خاتمي، در حاشيه مراسم نشست مجمع عمومي گروه 88 كه در مشهد برگزار شد در گفتگو با خبرگزاري مهرافزود: به دليل سختي و پيچيدگي که براي آينده کشور پيش بيني مي شود انسانهاي با درايت در انتخابات سال 88 دچار شک و ترديد شدهاند. سخنگوي دولت خاتمي گفت: تمامي نظر سنجيها حاکي از اين است که روز به روز آراء موافق با خاتمي نسبت به ساير کانديداها فزوني مي يابد و طبق بررسيهاي دقيق انجام گرفته حتي اگر 20 درصد آراء به وي اختصاص يابد رئيس جمهوري خاتمي، حتمي است. وي تصريح کرد: اگر با وجود تمام تقاضاها خاتمي نپذيرفت ما بايد به جمع آوري بيشتر از 20 درصد راي براي رئيس جمهوري قدرتمند ديگري تلاش کنيم. رمضان زاده با اشاره به کمرنگ شدن نظام ارزشي در کشور تصريح کرد: در نظام کارآمد کشور کانديدايي با عدالت و اخلاق نياز است تا صلاحيت رفع مشکلات مردم را دارا باشد. در کشوري که مدعي مهد علم و تاريخ و انديشمندان پر افتخار است، نبايد برخي مقامات مسئول مدارک مهم علمي را کاغذ پاره بنامند. رئيس سازمان جوانان حاميان خاتمي همچنين ادامه داد: با وجود اين درآمد چشمگير کشور از محصولات نفتي در سالهاي اخير نرخ تورم افزايش يافته اما اين صعود تورم در گفته هاي مسئولين سير نزولي عنوان شده است. رمضان زاده تغيير 11 نفر از اعضاي کابينه تا کنون را نشانه عدم ثبات دولت ارزيابي کرد. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و هشتم مهر 1387ساعت 15:14 توسط انتخابات |
|
|
میر حسین، کاندیدای خاتمی! سید محمد خاتمی که اخیرا در پاسخ به اصرار برخی گروههای سیاسی برای کاندیداتوری، از معرفی نامزد "محبوب و کارآمدی" برای انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود، بزودی عدم حضور رسمی خود را اعلام خواهد کرد. |
|
+ نوشته شده در
شنبه بیست و هفتم مهر 1387ساعت 15:45 توسط انتخابات |
|
|
نوبخت: منتظر اعلام تصمیم خاتمی و روحانی هستیم دبیرکل حزب اعتدال و توسعه تصریح کرد: «آقای کروبی باسوابق مبارزاتی در انقلاب و مدیریت شایستهای که در مجلس ششم ارائه کردند معتمد مردم بودند و اعضای حزب اعتدال و توسعه برای ایشان احترام زیادی قائل هستند». |
|
+ نوشته شده در
جمعه بیست و ششم مهر 1387ساعت 23:15 توسط انتخابات |
|
|
||||
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه بیست و پنجم مهر 1387ساعت 13:14 توسط انتخابات |
|
||||
|
همايش نكوداشت خاتمي در يزد
همايش "يزد، بستر تمدن باستاني و مظهر گفت وگو" امروز چهارشنبه با هدف نكوداشت سيدمحمد خاتمي رييس جمهور سابق و با حضور شماري از رهبران سابق كشورها و شخصيتهاي برجسته جهان در شهر يزد، زادگاه خاتمي برگزار مي شود. |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه بیست و چهارم مهر 1387ساعت 15:39 توسط انتخابات |
|
|
قالیباف هشتمین شهردار برتر دنیا
مهر: شهردار تهران از میان بیش از 800 شهردار جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا در سال 2008 برگزیده و معرفی شد . |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه بیست و سوم مهر 1387ساعت 14:12 توسط انتخابات |
|
|
به گزارش گروه سياسي «شبكه خبر دانشجو»، در اين نامه آمده است: جناب آقاي خاتمي! در اينکه شما چهره اي بين المللي و شناخته شده در بين سياستمداران هستيد جاي ترديدي وجود ندارد؛ چرا که شما هشت سال رئيس جمهور ملتي بوديد که همواره در عرصه هاي مختلف چشم جهانيان را به خود معطوف کرده و نقش اساسي در تحولات جهان و به ويژه منطقه خاور ميانه داشته اند، اما برگزاري اين مراسم در اين برهه وزمان و به اين نحو باعث شد سوالاتي را که ذهن ما را مشغول کرده است، مطرح کنيم.
در اين نامه تصريح شده است: پس از اتمام دوره رياست جمهوري شما، بارها به طرق مختلف از جنابعالي تجليل به عمل آمده است، با توجه به اين مسئله آيا برگزاري اين مراسم در آستانه ورود به فضاي انتخاباتي، چيزي جز رسيدن به اهداف سياسي و انتخاباتي است؟ آيا اين مراسم صرفا معرفي يزد به عنوان بستر تمدن ساز است يا دنبال کردن اغراض سياسي عده اي از اطرافيان شما؟ اين نامه مي افزايد: بي شک جنابعالي از مهمانان خارجي شرکت کننده در اين مراسم بي اطلاع نيستيد، کساني که در جامعه بين المللي شخصيتی شناخته شده نبوده و دعوت از آنها در اين مراسم با توجه به وجود چهره هاي مذهبي و مطرح داخلي جاي بسي تامل دارد، افسوس ما آنجاست که در بين مدعوين خارجي افرادي به نمايندگي از مراکزي چون «کلوپ مادريد» و «مرکز اسلو نروژ» مشاهده مي شوند که نه تنها ماهيت فکري آنها مشخص نيست، بلکه در مورد حاميان آنها نيز ابهامات و سوالات بسياري مطرح است. در اين نامه يادآوري شده است: هزينه و مخارج ميلياردي اين مراسم از کجا تامين شده است؟ آيا جاي ديگري براي صرف اين پول (که اميدواريم از بيت المال نبوده باشد) در شهر و استان يزد وجود ندارد؟ اگر هدف معرفي شهر يزد به عنوان بستر تمدن ساز است، آيا راه هاي ديگري براي صرف اين هزينه در خدمت به فرهنگ غني مردم دارالعباده يزد وجود ندارد؟ مهم تر اينکه چرا جنابعالي به رغم آگاهي از مخالفت علما و روحانيون برجسته يزد با برگزاري اين مراسم و صرف چنين هزينه اي، مخالفتي از خود نشان نداديد؟ اين نامه تاكيد كرده است: مدتي است شاهديم که عده اي از همراهان قديمي، گرد شما آمده اند و خواهان بازگشت شما به عرصه مديريتي کشور هستند، آيا اين افراد همان هايي نيستند که در اواخر دوره رياست جمهوري شما شعار «عبور از خاتمي» سردادند؟ آيا اين تغيير رفتار آنها چيزي جز قدرت طلبي و استفاده ابزاري از شخصيت شماست؟ اين نامه آورده است: با روي کار آمدن دولت نهم، گفتمان عدالت خواهي که سال ها مقام معظم رهبري احياي آن را مطالبه مي کردند، در کشور غالب شد، حال سوال ما اين است که آيا برگزاري مراسمي در تجليل از يک مقام سابق کشور با اين کيفيت و با اين هزينه در شان جامعه اي است که مردم و مسئولان آن و در راس همه مقام معظم رهبري، پيگير مطالبات عدالت خواهانه هستند؟ |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه بیست و سوم مهر 1387ساعت 14:8 توسط انتخابات |
|
|
كانديداتوري كروبي را مثبت تلقي ميكنيم رضا خاتمي در خصوص ارزيابي خود از كانديداتوري كروبي در انتخابات رياست جمهوري گفته است؛ در اين زمينه نمايندگان حزب پاسخ خواهند گفت، اما در كل اين امر را مثبت تلقي ميكنيم. دبيركل سابق حزب مشاركت در ادامه گفت: آمدن يا نيامدن خاتمي منافاتي با اعلام آمادگي كروبي ندارد به هرحال همه جريانهاي اصلاحات بايد به اين نتيجه برسند كه كانديداي برتر كيست و اگر خود آقاي خاتمي تشخيص دهد كه مي تواند مفيد واقع شود و جريان اصلاحات همه اجماع كنند كه علي الاصول اينگونه است، نافي حضور خاتمي نيست. نايب رئيس مجلس ششم در برابر اين سؤال كه آيا با كروبي گفتگو و تعامل خواهيد داشت نيز گفت: با دوستان حزب اعتماد ملي ارتباط مستمر داشته و داريم و صحبت نيز خواهيم كرد. خاتمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در صورت عدم حضور سيد محمد خاتمي در رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري اين احتمال وجود دارد كه حزب مشاركت از كروبي حمايت كند، گفت: از قبل هم بنايمان را بر اين گذاشتيم كه بايد با كانديداي واحد در انتخابات شركت كنيم، بنا بر اين تعامل ما با همه گروهها بر اين است كه مقبولترين كانديدا انتخاب شوند و همه حول او جمع شوند. خاتمي در پاسخ به اين سؤال كه بنا به اين سخن شما، حمايت از كروبي در سخنان شما مستتر است نيز گفت: هر شخصي نامزد نهايي اجماع شود، حزب مشاركت نيز از او حمايت ميكند. عارف قبل از كروبي اعلام آمادگي كرده بود مرتضي حاجي نيز گفت: آقاي كروبي اولين فردي نيست كه اعلام آمادگي مي كند، پيش از ايشان آقاي عارف هم اعلام كرده بودند. مرتضي حاجي وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي، در خصوص ارزيابي خود از اعلام آمادگي كروبي براي حضور در انتخابات رياست جمهوري آتي گفت: آقاي كروبي اولين فردي نيست كه اعلام آمادگي مي كند، پيش از ايشان آقاي عارف هم اعلام كرده بود. حاجي افزود:معتقدم هر كسي كه انگيزه دارد و در خود ميبيند كه در انتخابات رياست جمهوري نامزد شود، از فرصت پيش رو بايد استفاده و اعلام آمادگي كند. وي افزود:اعلام آمادگي كروبي به موقع است و نه زودهنگام، كروبي اين فرصت را خواهد داشت كه برنامهها و نظرات خود را در سطح جامعه مطرح كند و اگر كانديداها در آينده متعدد شدند، اين فرصت هست تا در قالب شوراي حكميت كه خود ايشان مطرح كردند، در خصوص كانديداي واحد تصميم گيري شود. وزير آموزش و پرورش دولت خاتمي در پاسخ به اين پرسش كه آيا حمايت اصلاح طلبان از كروبي را محتمل الوقوع ميدانيد، گفت:اين موضوع بستگي به ساير كانديداها دارد، بله احتمال آن هست. حاجي همچنين در پاسخ به اين سوال كه آيا پيش بيني حضور خاتمي در انتخابات آينده را داريد، گفت: شخصا علاقهمندم كه خاتمي در عرصه انتخابات حضور جدي پيدا كند. حاجي در خصوص احتمال رقابت خاتمي و كروبي نيز گفت: مكانيزمي كه كروبي مطرح كرد به نظرم مشكل را حل خواهد كرد. نميتوان درباره حمايت اصلاح طلبان از كروبي پيش بيني كرد همچنين معصومه ابتكار در پاسخ به اين سؤال كه اين احتمال وجود دارد كه در صورت عدم حضور خاتمي، اصلاحطلبان از كروبي حمايت كنند، گفت: براي پيشگويي و پيشبيني زود است، بايد ديد كه در آينده چه اتفاقي ميافتد. وي در پاسخ به اين سؤال كه احتمال ميدهيد با وجود اعلام كانديداتوري كروبي، سيدمحمد خاتمي نيز در عرصه حضور يابد، گفت: خاتمي هنوز به تصميم قطعي نرسيده و اعلام موضع نكرده است، اما فكر نميكنم كه هيچ مغايرتي بين اين دو موضوع باشد. عضو شوراي شهر تهران در پاسخ به اين سؤال كه آيا احتمال ميدهيد خاتمي كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري شود؟ تصريح كرد: احتمال كه حتماً هست، ولي اينكه ايشان تصميم گرفته باشد خير. معصومه ابتكار در پاسخ به اين سؤال كه اين احتمال وجود دارد كه در صورت عدم حضور خاتمي، اصلاحطلبان از كروبي حمايت كنند، گفت: براي پيشگويي و پيشبيني زود است، بايد ديد كه در آينده چه اتفاقي ميافتد. كانديداتوري كروبي تاثيري در تصميم خاتمي ندارد در همين حال معاون پارلماني دولت خاتمي كانديداتوري كروبي را براي انتخابات رياست جمهوري دهم بي تأثير در تصميم خاتمي دانست. محمد علي ابطحي در خصوص ارزيابي خود از اعلام آمادگي كروبي براي انتخابات رياست جمهوري سال 88 گفت: آقاي كروبي كه از مدتها قبل تقريباً كانديداتوري خود را اعلام كرده بود و يكشنبه هم اعلام كرد كه منتظر شرايط اجتماعي ميماند. اعلام كانديداتوري كروبي به معناي ايجاد صحنه رقابت نخواهد بود. ابطحي در پاسخ به اين سؤال كه با اعلام رسمي حضور كروبي آيا باز هم خاتمي كانديدا خواهد شد، گفت: كانديداتوري كروبي تاثيري در تصميم خاتمي ندارد . وي در پاسخ به اين سؤال كه چقدر احتمال ميدهيد كه خاتمي در رقابتهاي آينده حضور پيدا كند؟ گفت: منتظر زمان هستيم و بعيد است كه تاريخي را مشخص كند. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه بیست و سوم مهر 1387ساعت 10:46 توسط انتخابات |
|
|
حمايت سران جهان از خاتمي؟ حضور كوفي عنان و برخي سران سابق كشورهاي اروپايي در تهران حمايت از خاتمي است. به گزارش سرويس بينالملل «فردا»، پايگاه اينرنتي هرالد تريبيون در مطلب كوتاهي در مورد سفر كوفي عنان به تهران آنرا حمايت رهبران سابق جهان از سيدمحمد خاتمي ارزيابي كرد.كوفي عنان، دبير كل سابق سازمان ملل، رومانو پرودي، نخست وزير سابق ايتاليا، مري رابينسون، رييس حمهور سابق ايرلند، و ليونل جاسپين، نخست وزير سابق فرانسه، از چهرههاي برجسته جهاني هستند كه براي شركت در همايش «دين در دنياي جديد» كه توسط بنياد گفتگوي تمدنها برگزار ميشود، به ميزباني سيدمحمد خاتمي در تهران به سر ميبرند. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه بیست و دوم مهر 1387ساعت 22:14 توسط انتخابات |
|
با کروبی یا بی کروبی! فرارو-دبیر کل حزب اعتماد ملی اولین شمع انتخابات ریاست جمهوری را روشن کرد. اما اینکه این شمع با اقبال اصلاح طلبان تا آخر روشن می ماند یا اینکه با نگاه آنان به افراد دیگر شمع کروبی نیم سوز شده و با حضور خاتمی به کلی خاموش می شود هنوز مسجل نیست. اگرچه چهره های شاخص اصلاح طلب از کاندیداتوری کروبی استقبال کرده اند اما این روی خوش نشان دادن به معنای نامزدی نهائی کروبی از طرف اصلاح طلبان نیست. |
||
|
+ نوشته شده در
دوشنبه بیست و دوم مهر 1387ساعت 22:3 توسط انتخابات |
|
|
مراسم تجلیل از خاتمی در زادگاهش لغو شد
به گزارش فرارو، برگزارکنندگان این مراسم بین المللی در یزد ،دقایقی پیش در اطلاعیه ای اعلا م کردند :« در راستای تجلیل از شخصیت های یزدی تبار، این بار قرار بود که از سید محمد خاتمی ، یزدی تباری که در عرصه جهانی برگزیده این کانون و افتخار استان یزد و ایران می باشند تجلیل به عمل آید که مورد موافقت ایشان قرار نگرفت و با توجه به اصرار هیئت مدیره کانون ، از "ایده گفتگوی تمدن ها" تجلیل به عمل خواهد آمد. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و یکم مهر 1387ساعت 19:7 توسط انتخابات |
|
|
اولين واكنش اصلاح طلبان به كانديداتوري كروبي موسوي خوئينيها:هركاري بتوانم براي شركت خاتمي درانتخابات انجام ميدهم به دنبال اعلام كاندیداتوری رسمی مهدی كروبی در انتخابات ریاست جمهوری آتی،سیدمحمد موسوی خوئینیها با اعلام نارضایتی آشكار از كاندیداتوری كروبی گفت:هر كاری در توان محدودم باشد برای شركت آقای خاتمی در انتخابات انجام خواهم داد. به گزارش ایرنا سیدمحمد موسوی خویینیها در دیدار با اعضاء هسته مركزی كمپین دعوت از خاتمی ضمن اعلام این گفت: آقای خاتمی بهترین گزینه اصلاح طلبان برای ریاست جمهوری در كشور است و دعوت از آقای خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده فقط اختصاص به اصلاح طلبان ندارد بلكه بسیاری از میانه روها و محافظه كاران نیز آشكارا یا در نهان حامی نامزدی ایشان هستند. وی افزود: بنده هر كاری در توان محدودم باشد برای شركت و پیروزی آقای خاتمی در انتخابات انجام خواهم داد. دبیركل مجمع روحانیون مبارز گفت: به محض اعلام كاندیداتوری آقای خاتمی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بینالملل بهبود مییابد . وی درباره شعارها و وعدههای اصلاح طلبان به جامعه گفت: ما نباید شعارهایی بدهیم كه توان محقق كردن آنها را نداشته باشیم و باید برای جامعه روشن كنیم كه توان حل یك شبه یا چهارساله تمامی مشكلات موجود را نداریم . |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و یکم مهر 1387ساعت 19:1 توسط انتخابات |
|
|
کروبی کاندیداتوری خود در انتخابات آینده را رسماً اعلام کرد
در حالی که هنوز هیچ یک از شانسهای بالقوه انتخابات سال آینده از جمله سید محمد خاتمی، حسن روحانی و محمود احمدینژاد کاندیداتوری خود را قطعی نکردهاند، مهدی کروبی دبیر کل حزب اعتماد ملی صبح یکشنبه رسماً نامزدی خود در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام كرد. |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و یکم مهر 1387ساعت 14:57 توسط انتخابات |
|
|
شمس الواعظين : احمدي نژاد راي نمي آورد
ماشاء الله شمس الواعظين، سردبير روزنامه هاي توقيف شده نشاط، جامعه و توس، در گفتگو با آريا گفت: اگر حرف دولت اينست که بايد مخالفان خود را مي کشتيم و سرکوب مي کرديم حال که اين کار را نکرديم متانت به خرج داديم اين حرف درست است که دولت نهم در برابر منتقدان و مخالفان خود با متانت و صبوري برخورد کرده است! |
|
+ نوشته شده در
یکشنبه بیست و یکم مهر 1387ساعت 14:49 توسط انتخابات |
|
|
خاتمی نیاید، نجفی رقیب كروبی خواهد بود
فارس: رئیس شورای عالی حزب همبستگی گفت: در صورتی كه خاتمی وارد عرصه رقابتها نشود، در میان طیف اصلاح طلب، رقابت بین كروبی و نجفی خواهد بود. وی با مترقی دانستن پیشنهاد كروبی گفت: برخی ها اعلام می كنند كه شورای حكمیتی كه كروبی معتقد است باید در اسفند ماه برگزار شود، باید از هم اكنون آغاز به كار كند، سوال این است زمانی كه هنوز كسی اعلام آمادگی نكرده است و وزن آن مشخص نیست و از هم اكنون نمیتوان گفت كه میزان رای آوری آن به چه میزان است، چگونه شورای حكمیت میتواند رای منطقی صادر كند؟ |
|
+ نوشته شده در
شنبه بیستم مهر 1387ساعت 13:9 توسط انتخابات |
|
|
خاتمی و آچمز کردن اصولگرایان
در حالی که احتمال حضور محمد خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری آینده روز به روز بیشتر می شود و موج در خواست ها از او برای نقش آفرینی در این رقابت نیز اتمسفر سیاسی کشور را تحت الشعاع خود قرار داده ،اردوگاه اصولگرایان از بیم حضور خاتمی حال و روز خوبی ندارد.این چنین است که هر روز اظهارنظرهایی از منسوبین به این جریان به گوش می رسد که نشان دهنده عمق اضطراب آنها از محوریت خاتمی در جریان اصلاح طلبی برای انتخابات آینده است. |
|
+ نوشته شده در
شنبه بیستم مهر 1387ساعت 10:55 توسط انتخابات |
|
|
رایزنیهاشمی برای انصراف کروبی؟ پلاکنیـوز- شنیده میشود هاشمي رفسنجاني، تلاش برای انصراف کروبی به نفع خاتمی يا سید حسن خمینی را آغاز کرده است. منابع آگاه نزديك به اصلاح طلبان معتقدند براي تجميع آرای اصلاح طلبان و جلوگيري از پراكندگي آرا و با توجه به رایزنیهای هاشمي رفسنجاني، كروبي به نفع خاتمي يا سید حسن خمینی كنار برود. بر همین اساس در آستانه انتخابات دهمين دوره رياستجمهوري احتمال كنارهگيري كروبي از نامزدي در انتخابات وجود دارد. |
|
+ نوشته شده در
شنبه بیستم مهر 1387ساعت 10:41 توسط انتخابات |
|
|
سفر نخستوزیر سابق ایتالیا به ایران با دعوت محمد خاتمی در حالی که طی سه سال اخیر تمام مقامات ارشد سابق و فعلی کشورهای اروپایی از سفر به ایران امتناع کردهاند، «رومانو پرودی» نخست وزیر سابق ایتالیا به همراه چند تن از نخست وزیران و روسای جمهوری سابق کشورهای جهان با دعوت سید محمد خاتمی عازم ایران میشوند. |
|
+ نوشته شده در
جمعه نوزدهم مهر 1387ساعت 11:22 توسط انتخابات |
|
|
كروبي: نظرسنجي را قبول ندارم!
دبير كل حزب اعتماد ملي در واكنش به طرح هواداران خاتمي كه پيشنهاد كرده بودند نامزد مقبول اصلاح طلبان از طريق نظرسنجي معلوم شود اعلام كرد: «نظرسنجي را ده شاهي قبول ندارم، همان ده شاهي كه در سابق حتي يك آب خوردن هم به آدم نمي دادند؛ آنچه كه در يك جامعه مسموم سياسي به عنوان نظرسنجي ارايه مي شود را قبول ندارم.» حجت الاسلام كروبي با اشاره به تأكيد برخي اصلاح طلبان بر لزوم وحدت در جبهه اصلاحات، توضيح داد: اين وحدت چگونه بايد ايجاد شود؟ من هنوز تصميم به آمدن نگرفته ام اما اگر زماني تصميم بر اين شد كه بيايم، گروهي نمي تواند به من بگويد كه آقا شما نياييد و فلاني بيايد. اين كارها معنا ندارد زيرا ما كار حزبي و تشكيلاتي مي كنيم و اين حق را به افرادي مانند آقاي عارف و ديگران هم مي دهيم. |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه هجدهم مهر 1387ساعت 12:47 توسط انتخابات |
|
|
بادامچيان: مصلحت نيست خاتمي بیاید
بادامچيان با بيان اينكه ترسي از حضور اصلاحطلبان در انتخابات ندارد، گفت: اصلاحطلبان به دليل نداشتن حرف جديد مدتها است كه تمام شدهاند.
فارس: قائممقام حزب موتلفه اسلامي گفت: مصلحت نيست خاتمي وارد انتخابات شود، زيرا اگر خاتمي بيايد، كروبي نيز وارد ميدان انتخابات ميشود و راي او را ميشكند.
اسدالله بادامچيان چهارشنبه شب در ديدار با اعضاي جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه فردوسي مشهد بيان داشت: هرگز نبايد حاصل تلاشهاي انقلاب و آزاديهاي موجود محدود شود و بايد همه در صحنه سياسي حضور داشته باشند. وي با اشاره به بحث كانديداتوري كروبي براي انتخابات رياست جمهوري گفت: كروبي شخصيتي انقلابي است كه در نهضت امام خميني(ره) حضور داشته و با موتلفه قبل از انقلاب در ارتباط بوده است و حتي تا قبل از به قدرت رسيدن اصلاحطلبان در مجموعه موتلفه حاضر ميشد و سوابق خود را با موتلفه حفظ كرده است. وي ادامه داد: نگاه كروبي با اصلاحطلبان ساختارشكن متفاوت است و با ديدگاههاي آنان همخواني ندارد. وي با اشاره به مخالفتهاي اصلاح طلبان با كروبي در مجلس ششم خاطرنشان كرد: برخي اصلاحطلباني كه دور كروبي در اعتماد ملي جمع شدهاند، اعتقادي به كروبي ندارند و مجبورند با وي كار كنند. نماينده تهران ادامه داد: اعضاي كارگزاران سازندگي نيز اصلا اصلاحطلب نيستند و تفكر و آرمانهاي آنان با اصلاحطلبان همخواني ندارد. وي با بيان اينكه اصلاحطلبان فرد رايآوري به جز خاتمي ندارند، گفت: اصلاحطلبان حرف جديدي در انتخابات رياست جمهوري ندارند و با شعارها و حرفهاي قديمي خود قادر به كسب راي مردم نيستند. بادامچيان با بيان اينكه ترسي از حضور اصلاحطلبان در انتخابات ندارد، گفت: اصلاحطلبان به دليل نداشتن حرف جديد مدتها است كه تمام شدهاند. نماينده تهران با ابراز علاقه از حضور تمامي جناحهاي كشور در صحنه سياسي كشور خاطرنشان كرد: اصلاحطلبان براي حضور در صحنه سياسي بايد نام خود را تغيير دهند و داراي حرف جديد در جامعه باشند. وي با بيان اينكه كانديداتوري خاتمي در انتخابات رياست جمهوري حق اوست، گفت: بر اساس اصل آزادي در جمهوري اسلامي خاتمي حق دارد در انتخابات رياست جمهوري كانديدا شود و كسي حق بازداشتن وي از كانديداتوري را ندارد. قائممقام موتلفه با پيش بيني شكست اصلاح طلبان در انتخابات خاطرنشان كرد: شكست اصلاحطلبان در انتخابات رياست جمهوري اين دوره را مانند شكست ناطقنوري از خاتمي در دوره هفتم پيشبيني ميكنم. وي ادامه داد: كروبي قطعا در انتخابات رياست جمهوري راي نميآورد و خاتمي نيز در صورت كانديداتوري يا راي نميآورد كه سبب لطمه به اعتبار تنها شخص رايآور اصلاح طلبان ميشود و يا با راي ضعيف انتخاب ميشود كه در اين صورت هم به دليل نداشتن حسن ظن مردم در مسئوليت خود موفق نميشود. بادامچيان ادامه داد: مصلحت نيست خاتمي وارد انتخابات شود، زيرا اگر خاتمي بيايد، كروبي نيز وارد ميدان انتخابات ميشود و راي او را ميشكند. وي ادامه داد: كارگزاران سازندگي به خاتمي پيشنهاد كانديدا نشدن در انتخابات رياست جمهوري اين دوره و حضور قوي در انتخابات دوره بعدي رياست جمهوري را داده است. بادامچيان بحث مطرحكردن كانديداتوري عبدالله نوري در انتخابات را يك بازي سياسي برشمرد و گفت: اگر گروهي بخواهد با مردم بازي كند، مردم به او راي نميدهند. |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه هجدهم مهر 1387ساعت 12:35 توسط انتخابات |
|
|
ابطحی: عبدالله نوری نظام را قبول ندارد
سید محمد علی ابطحی در سایت خود نوشت: |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه هفدهم مهر 1387ساعت 19:53 توسط انتخابات |
|
|
اصلاح طلبان چهار گانه در انتخابات اصلاح طلبان در فضاي كنوني به چهار دسته تقسيم شده اند. اولين دسته كساني هستند كهبه هر قيمتي خاتمي را مي خواهند و تلاش مي كنند كه با راه اندازي گروههاي دعوت ازخاتمي وي را ترغيب به حضور در رقابتي سخت با احمدي نژاد كنند. اينها اكنون فاقدرسانه هاي موثر هستند و فقط با اتكا به فضاي مجازي و برخي از سايت هاي اينترنتيمانند باران و بعضا خبرگزاري ايلنا حرف هاي خود را به گوش مردم مي رسانند. البتهايسنا هم گاهي اخبارشان را پوشش مي دهد.روزنامه هاي اعتماد و كارگزاران هم يكي بهنعل و يكي به ميخ مي زنند |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه شانزدهم مهر 1387ساعت 18:37 توسط انتخابات |
|
|
سید محمد خاتمی: روشى که امروز هست نه به نفع اسلام است و نه به نفع مردم
ايسنا- حجتالاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمى گفت: قانون اساسى ايران مبناى نظم مورد نظر ماست و الحق که براى استقرار نظام مردمسالار سازگار با دين کارآيى لازم را دارد.
وى طى سخنانى در ديدار با اقشار مختلف مردم اصفهان با طرح اين سوالها که “ آيا به راى و نظر مردم اعتماد داريم؟ منظور از جمهورى اسلامى چيست؟ وقتى مىگوييم جمهورى اسلامى بايد بدانيم که چه مىخواهيم و بايد چه کار بکنيم؟ آيا موظفيم به هر قيمتى شده يک سلسله شعارها را طرح کنيم و هزينههاى بسيار هنگفتى را بىآنکه دستاورد خاصى داشته باشيم به کشور و جامعه تحميل کنيم؟ “ يادآورى کرد: همه ما بايد بدانيم که حيطه مسووليتمان در ايران است؛ ايرانى که مردم در آن قيام کرده و يکپارچه به جمهورى اسلامى و قانون اساسى راى دادند. ما موظفيم ايران را بسازيم و اين امر هيچ منافاتى با دفاع از مستضعفان و مظلومان و مخالفت با استکبار و سياستهاى استکبارى ندارد.
رييسجمهور سابق کشورمان تاکيد کرد: يکى از خطراتى که امروز در جامعه احساس مى شود، اين است که اگر نتوانستيم در حکومتى که به نام اسلام بنا شده است نيازهاى واقعى مردم و حرمت و امنيت جامعه را تامين کرده، زمينههاى پيشرفت کشور را فراهم آوريم، مطمئن باشيد گرايشهايى شکل خواهد گرفت که همه دستاوردهاى انقلاب و ميراث خون شهدا و رزمندگان عزيز از بين خواهد رفت و جريانى به وجود خواهد آمد که به مقابله با دين برخواهند خواست.
وى خاطرنشان کرد: براى مستقل بودن و رويارويى با دشمنان دفع تهديدها ناچاريم قدرت و قوت پيدا کنيم. يک کشور فقير، عقب افتاده و منزوى هرگز قوت و قدرت لازم براى رويارويى با اين مسائل را نخواهد داشت. ايران بايد آباد شود و مردم بايد بتوانند عادلانه و در کمال رضايت و امنيت از امکانات موجود کشور بهرهبردارى کنند. وى افزود: قوت و قدرت واقعى با فراهم کردن و توسعه امکانات و تسهيل شرايط استفاده مردم از آن به دست خواهد آمد، نه اينکه تنها نام مردم براى مقاصد خاص برده شود، اما حق و حرمت آنان رعايت نگردد و نيازهاى واقعى مردم ناديده گرفته شود.
خاتمى با شاره به اينکه “ از جمله راههاى حضور مردم در عرصه، تامين آزادىهاى مردم در انتخابات است “ افزود: اينکه مردم بتوانند به افراد مورد نظر خود راى بدهند و راى مردم در همه عرصهها مصون بماند و افرادى که بر سر کار مىآيند، واقعا در برابر مردم و نهادهاى مردمى مسوول و پاسخگو باشند و اگر نظارتى هست، فقط براى صيانت از آراء مردم باشد. رييس موسسه بينالمللى گفتوگوى فرهنگها و تمدنها تصريح کرد: حضور در عرصه انتخابات، در صورتى که اهتمامى به قانون اساسى وجود نداشته باشد بى معناست.
وى تاکيد کرد: مطمئنا ايران و ارزشهاى اسلامى جاودان خواهند ماند؛ متاسفانه انحرافاتى هست که زيانهايى براى کشور دارد، اما ايران و انقلاب مردمى ما قوىتر از آن است که اين انحرافات بتوانند آن را از پاى در آورند.
وى تاکيد کرد:اميدوارم همه بزرگان و شخصيتها به اين نتيجه برسند که راه و روشى که امروز هست، نه به نفع انقلاب است، نه به نفع اسلام و نه به نفع مردم. اگر بر سر اين موضوع به اتفاق نظر دست يابيم، زمينه براى حضور و کار و خدمت فراهم است.
وى افزود: تفکر اصيلى که ما در بسيارى از بزرگان دين مىبينيم اين است که مردم صاحب حق و صاحب راى هستند و مهمتر از آن اينکه حکومت نيز حد و حدودى دارد. به اين ترتيب که حکومت اولا بايد مبتنى بر راى و نظر مردم باشد و ثانيا در مقابل خواست مردم و نهادهاى مردمى مسوول باشد. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه شانزدهم مهر 1387ساعت 10:40 توسط انتخابات |
|
|
پيش بيني سه قطبي شدن انتخابات دبير اجرايي ائتلاف فراگير اصولگرايان پيش بيني کرد؛ «انتخابات رياست جمهوري دهم سه قطبي خواهد بود؛ طرفداران احمدي نژاد، اصولگراياني که از کانديداي ديگري حمايت مي کنند و اصلاح طلبان.» |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه شانزدهم مهر 1387ساعت 10:30 توسط انتخابات |
|
|
||
|
+ نوشته شده در
سه شنبه شانزدهم مهر 1387ساعت 10:18 توسط انتخابات |
|
|
پاسخ يک وزير اصلاحات درباره درصد حضور خاتمي در انتخابات
ايلنا: وزير بهداشت دولت اصلاحات در واکنش به شروط خاتمي براي کانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: به نظر من همچنان احتمال حضور خاتمي دراين انتخابات 20 به 80 و حتي کمتر از آن است. مسعود پزشکيان نماينده تبريز افزايش احتمال حضور خاتمي در اين عرصه را در گرو تغيير شرايط موجود دانست و با بيان اينکه چندان به اين تغييرات اميدوار نيست، گفت: شرط اول خاتمي مبني بر اينکه با مردم بر سرخواستههايشان و تعريف از اصلاحات به تفاهم برسد براي آن است که در دوران رياست جمهوري وي برخي از دوستان نزديکش پروژه عبور از خاتمي را مطرح کردند. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 16:42 توسط انتخابات |
|
|
بازتاب آنلاین - حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی، امام جمعه ارومیه در آیین گشایش نخستین نمایشگاه دستاوردهای بنگاه های زودبازده اقتصادی کارآفرین آذربایجان غربی گفت : بیانات مقام معظم رهبری نشان از رضایت ایشان از دولت آقای احمدی نژاد دارد و ما نیز مانند چهار سال پیش به آقای احمدی نژاد رأی خواهیم داد.
غلامرضا حسنی با تقدیر از عملکرد بنگاه های زودبازده اقتصادی و کارآفرین افزود : برای ایجاد عدالت و اشتغال شاهد اقدامات خوبی در دولت نهم هستیم و این اقدامات نشان می دهد احمدی نژاد استحقاق انتخاب مجدد دارد. امام جمعه ارومیه یادآور شد : ظلم و بیداد جهان را فرا گرفته و ستم به اوج رسیده، اما در ایران به برکت انقلاب اسلامی رویکرد عدالت محوری است و بغض غربی ها ناشی از دیدگاه ها و سیاست های جمهوری اسلامی ایران می باشد. حسنی گفت : بخشی از مشکلات ما ناشی از مشکلات اقتصادی حاکم بر جهان است و بخشی نیز در صورت درایت دولت و مجلس شورای اسلامی مرتفع می شود. به گزارش خبرنگار ما آذربایجان غربی در جذب اعتبارات مربوط به بنگاه های زودبازده اقتصادی پیشرو در کشور است. لازم به ذکر است که در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم حسنی از هاشمی رفسنجانی حمایت کرد و حاضر به حمایت از محمود احمدی نژاد نشد. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه پانزدهم مهر 1387ساعت 0:22 توسط انتخابات |
|
|
وی با تاکید به اینکه در صورت عدم اجماع اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهد کرد در خصوص حضور خاتمی در انتخابات گفت: امیدوارم خاتمی در انتخابات شرکت کند. عصرایران - معاون اول رییس جمهور در دولت اصلاحات گفت: در صورتی که در جبهه اصلاحات بر روی من اجماع شود در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهم کرد. محمدرضا عارف در گفت و گو با خبرنگار عصرایران بیان داشت: من تابع تصمیم جمع هستم و در جبهه اصلاحات هر تصمیمی که گرفته شود به آن تمکین خواهم کرد. وی ادامه داد: اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باید به اجماع برسند و چاره ای جز اجماع ندارند. عارف با تاکید به اینکه در صورت عدم اجماع اصلاح طلبان در انتخابات شرکت نخواهد کرد در خصوص حضور خاتمی در انتخابات گفت: امیدوارم خاتمی در انتخابات شرکت کند.
|
|
+ نوشته شده در
یکشنبه چهاردهم مهر 1387ساعت 18:34 توسط انتخابات |
|
|
انتقاد انصار حزب الله از کارگردان مریض سیما!
عصرایران - ارگان رسانه ای انصار حزب الله که این روزها مهم ترین وظیفه خود را حمله به سید محمد خاتمی می داند ، در بهانه جویی دیگری ، به کارگردان پخش زنده مراسم نماز عید فطر پرداخت و در مطلبی تحت عنوان "کارگردان مریض پخش زنده مراسم نماز عيد فطر!" نوشت: سال گذشته هم چنین اتفاقی افتاد. یکی از مهمترین برنامهها در روز عید شنیدن سخنان رهبریست. تقسیم میزان تصویربرداری از جمعیت و شخصیتها امری است که ضمن پرت نکردن حواس مخاطب، به تنوع و خسته نشدن او کمک میکند و القای قویتری برای پخش زنده دارد. نکته قابل توجه تقسیم فیلمبرداری بین دوربینها توسط کارگردان پخش مستقیم نماز عید فطر امسال وجود داشت، نمایش بیش از حد و چندین باره خاتمی و به طوری کلی طیف اصلاحطلبان بود که البته در راس آن آقای خاتمی نمایشی دیگر داشت. حال با توجه به اینکه ایشان از مسؤولیتها اجرايی استعفا دادهاند(!) و هماکنون هیچ مسؤولیتی ندارند و حتی به خاطر اعمال حرام و حرفهایشان هیچ مناسبتی با ارزشهای این انقلاب ندارند و نمادی برای تبدیل ارزشها به ضدارزش شدهاند و ید طولایی در مخالفت با کلام رهبری داشتند، در صف ابتدایی نشسته بودند جای بسی تعجب و تاسف دارد. ولی از همه غیرقابل قبولتر امکان پخش چندین باره و تبلیغ گونه تصویر ایشان بود در حدی که حتی رئیسجمهور این مردم نشان داده نمیشد. اینکه طیفهای مختلفی در صداوسیما مشغول هستند و به احتمال زیاد این کارگردان هم از طرفداران اصلاح (افساد) طلبان بوده ، شکی نیست اما دقت در نظارت در پخش و جلوگیری از تبلیغ فرد یا گروه به صورت کاملا ناشیانه، مسألهای است که نمیشود به راحتی از کنار آن عبور کرد. البته این تکرار به حدی بود و از زوایای مختلفی پیش آمد که نمیشود حمل بر صحت کرد. اگر شما توجیهی دارید بگوئید. تنها مطلب قابل عرضه ابراز تاسف برای صداوسیماست. |
|
+ نوشته شده در
شنبه سیزدهم مهر 1387ساعت 19:23 توسط انتخابات |
|
|
خاتمي: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد خاتمي دو پيش شرط خود را براي ورود به عرصه انتخابات «تفاهم با ملت بر سر خواستههايشان» و «امكان عملي شدن برنامههايش» اعلام كرد. به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) خاتمي تاکيد کرد: آنچه بيش از نتيجه انتخابات مهم و حساس است، فراهم بودن زمينههاي لازم براي برگزاري انتخاباتي آزاد است. وي گفت: نگراني خاصي از نتيجه انتخابات ندارم. بعضا مطرح شده است که خاتمي به شرط پيروزي به ميدان انتخابات وارد ميشود، در حاليکه با تجربه دو بار حضور در انتخابات و با توجه به امواج و بازخوردهايي که از جامعه دريافت ميکنم و محبتي که به من در سطح وسيع ابراز مي شود، نگراني از اين بابت ندارم، اما قصد ندارم به هر قيمتي به قدرت دست يابم. رييس بنياد باران افزود: دو پيش شرط من براي شرکت در انتخابات اين است؛ بتوانم با ملت بر سر خواستههايشان تفاهم کنم. به اعتقاد من خواست قلبي و تاريخي مردم ايران آزادي، پيشرفت و عدالت است در عين سازگاري اين امور با دين و ارزشهاي معنوي و فرهنگي و اين همان گفتمان اصيل اصلاحطلبي است که در آينده تلاش ميکنم به صورت مدون آن را به جامعه ارائه نمايم. اگر بر سر اين موضوع بتوانم با جامعه به تفاهمي روشن دست يابم و اين خواستهها در ميان اقشار مختلف جامعه جنبه خودآگاهي يابد به پيش شرط نخست خود دست يافتهام. خاتمي در بيان پيش شرط دوم خود نيز گفت: با سازوکارهاي موجود تا چه حد امکان عملي کردن برنامهها براي رييسجمهوري فراهم است؟ اگر واقعاً امکان اجراي برنامهها وجود نداشته باشد و موانعي بر سر راه قرار گيرند، ارائه بهترين و کاملترين برنامه به مردم نيز به منزله اغوا و فريب مردم است. وي اظهار كرد: دولت اصلاحات با وجود تمام تلاشي که براي تصويب نهايي لوايح دوگانه اختيارات رييس جمهوري مصروف داشت موفق به دستيابي به نتيجه مطلوب نشد. مردم هنوز هم موج تخريب عليه دولت از طريق تريبونهاي رسمي و رسانه ملي را به ياد دارند. قطعاً اگر شرايط بر همان منوال باشد، بسياري از برنامهها فرصت و مجال اجرايي شدن نخواهند يافت. وي افزود: جامعه ايراني داراي تعلقات عميق ديني است که مظاهر آن را در جاي جاي زندگي مردم از تولد تا مراسم ازدواج و عزاداري و ... ميتوان به روشني ديد. در کنار اين امر، مردم ايران قريب يکصد و پنجاه سال است که به جد خواهان آزادي، استقلال، پيشرفت و عدالت هستند و از همين رو اين خواستهها به همراه تعلقات ديني، منشاء تاسيس نظامي شد که بايد هم تعلق ديني و هم خواستههاي تاريخي ايرانيان را تامين کند. رييس موسسه بين المللي گفتوگوي فرهنگها و تمدنها با بيان اين اعتقاد که " امروز زبان رايج و رسمي با زبان مطلوب انقلاب فاصله گرفته است" ادامه داد: ظاهرپرستي، تمايل به خرافات، گرايش به جنبههاي منفي نوعي صوفيگري و معنويتگرايي کاذب، بياعتبار شدن لبّ ديني و در حاشيه قرار گرفتن اخلاق در جامعهاي که مدعاي استقرار نظام ديني دارد، موجب نگراني است. خاتمي خاطرنشان کرد: در برخي از اظهار نظرها و نوشتهها جنبههاي منفي عرفان و تصوف و معناگرايي آميخته با مشتي خرافات ديده ميشود. اين در حالي است که حقايق بلند معنوي و اخلاق مورد غفلت واقع شده است. درحالي که نه امام(ره) اين را ميخواست و نه رهبري و چهرههاي اصيل انقلاب اين را ميخواهند، اما متاسفانه شاهد بروز اين مسائل هستيم و بدتر از همه اينکه محوريت مردم کمرنگ شده است. وي گفت: روح دين تقرب به خدا، معنويت و اخلاق است. بداخلاقيهاي نهادي و بياخلاقيهايي که گاه رنگ و بوي دين ميگيرد، حتي در جوامعي با کمترين پايگاه و گرايش ديني نيز به چشم نميخورد و متاسفانه دروغ گويي گفتمان اصلي بخشهايي از جامعه شده است که از ايشان جز صداقت نبايد انتظاري داشت. وي افزود: يکي ديگر از جنبههاي منفي جامعه امروز ما اين است که اين روزها شاهد ارائه برخي وعدهها و آمارهاي اشتباه و غلط از مراجع رسمي هستيم و متاسفانه در مقابل هرکس که حقايق را بر زبان آورد عامل و مرعوب بيگانه معرفي ميشود و افترا زدن و تخريب افراد به رويهاي معمول بدل شده است. حال آنکه روح انقلاب و توصيههاي امام(ره) بر پايه دعوت به معنويت، اخلاق، رعايت حق و حقوق و آزاديهاي جامعه براي دستيابي به جامعهاي متدين، پيشرفته، عادلانه و آزاد بود. رييسجمهور سابق كشورمان با اشاره به اينکه " ايران ظرف خاطرات مشترک تمامي ساکنان اين سرزمين و تمامي ايرانيان دنياست" افزود: موقعيت ايران در سطح بينالملل و تلاشهايي که براي بالا بردن اعتبار و حيثيت ايران و ايراني صورت ميگيرد براي ايرانيان سراسر دنيا اهميت دارد. وي گفت: انقلاب اسلامي زمينهساز اعتلاي بيسابقه نام ايران در جهان شد. وجهه مردمي انقلاب و پايداري و مقاومت در مقابل زورگويان و سلطهجويان سبب شد تا ايران به الگويي در منطقه بدل شود. ايرانيان به حق خواستار اعتلاي هر روزه نام ايران هستند. وي در ادامه با انتقاد از آنچه " عدم رعايت موضوع هزينه و فايده در سياستها و شيوه اداره کشور" خواند، گفت: در تمام مسائل مادي و معنوي بايد ميزان هزينهها و عوايد آن را در نظر داشت. ضعيف شدن جنبه کارشناسي در سياستگذاريها سبب ميشود که علي رغم پرداخت هزينههاي گزاف، فوايد کافي عايد کشور نشود. متاسفانه امروز شاهديم که اين تصميم گيريهاي غلط و هزينههاي بيهوده فايده معرفي ميشوند. |
|
+ نوشته شده در
شنبه سیزدهم مهر 1387ساعت 14:43 توسط انتخابات |
|
|
انتقاد صريح بهزاد نبوي از حزب اعتماد ملي: معدودي از اصلاح طلبان مجري پروژه منصرف كردن خاتمي هستند
بهزاد نبوي با انتقاد از اقدامات حزب اعتماد ملي در خصوص منصرف نمودن خاتمي از كانديداتوري گفت: معدودي از اصلاح طلبان به دلايل مختلف پروژه منصرف كردن آقاي خاتمي را در دست دارند و استنباط من اين است كه هنوز خاتمي به عزم نهايي براي كانديداتوري نرسيده و بايد منتظر بود. |
|
+ نوشته شده در
شنبه سیزدهم مهر 1387ساعت 9:11 توسط انتخابات |
|
|
انصاری:کشور نیازمند اعتبار خاتمی است
دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز تصريح کرد؛ مطمئناً خاتمي از سر راحت طلبي از زير بار مسووليت شانه خالي نخواهد کرد. به گزارش «ايلنا»، مجيد انصاري در گفت وگويي با اشاره به احتمال حضور محمد خاتمي در انتخابات آينده گفت؛ اگر قرار باشد ما به زور بخواهيم براي خاتمي انگيزه ايجاد کنيم، اين انگيزه ايجاد نمي شود. خاتمي بيش از ما دلش براي کشور مي سوزد و همه مسائل و مشکلات را هم مي داند. وي افزود؛ بخشي که ما مي توانيم در آن نقش ايفا کنيم، انتقال خواست مردم و واقعيت هاي جامعه و انعکاس علاقه مردم به خاتمي و ايجاد يک انسجام در درون جبهه اصلاحات است تا او مطمئن باشد بعد از انتخابات ياراني دارد که کمکش مي کنند. همچنين مي توانيم با روشنگري به برخي شبهاتي که اين روزها القا مي شود و نامهرباني ها و بي انصافي هايي که از طريق برخي رسانه هاي وابسته به قدرت نسبت به خاتمي صورت مي گيرد، پاسخ دهيم. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه تصريح کرد؛ ما بايد با روشنگري هاي لازم، زمينه را براي داوري عادلانه و منصفانه مردم فراهم کنيم. به هر حال بخشي از کار انتخابات به آماده سازي ذهني جامعه مربوط مي شود که اين کار را مي توانيم براي خاتمي انجام دهيم و مردم را به مقايسه دوره فعلي و دوره اصلاحات فرا بخوانيم تا بتوانند تصميم صحيح را اتخاذ کنند. وي تاکيد کرد؛ مطمئناً خاتمي از سر راحت طلبي از زير بار مسووليت شانه خالي نخواهد کرد. وي محاسباتي دارد و بر مبناي محاسبات خودش با خدايش و وجدانش تصميم خواهد گرفت، ولي در اين تصميم گيري توجه به اين نکته ضروري است که امروز کشور ما در شرايطي قرار گرفته است که اگر روند کنوني تغيير پيدا نکند و نهادينه شود، معلوم نيست فرصت اصلاح مجدد پيش بيايد يا نه. انصاري با بيان اينکه تجربه نشان داده، شخصيت هايي که محبوب مردم هستند اگر به هر دليلي در حاشيه قرار بگيرند به تدريج اثرگذاري خودشان را در جامعه از دست مي دهند، اظهار داشت؛ نمونه بارز اين موضوع، عزيز ما ميرحسين موسوي است. بالاخره گفته مي شود که ايشان ذخيره يي است براي کشور. وقتي اين ذخيره به کار مردم نيايد چه فايده يي براي کشور دارد؟ |
|
+ نوشته شده در
شنبه سیزدهم مهر 1387ساعت 8:54 توسط انتخابات |
|
|
طرح محسن رضایی برای رقابت با احمدینژاد
کارگزاران- محمدرضا یزدانپناه: «محسن رضایی» طرح جدیدی را برای رقابت با «محمود احمدینژاد» در انتخابات آینده ریاستجمهوری ارائه داده است. برپایه این طرح، نامزدهای احتمالی اصولگرایان مانند «محمدباقر قالیباف»، «حسن روحانی»، «احمد توكلی»، «غلامعلی حدادعادل» و «علی لاریجانی» به همراه رضایی یك نفر را از میان خود به عنوان كاندیدای نهایی این جریان معرفی و سپس با تشكیل كابینهای كه در آن از تمام این افراد استفاده شده باشد، وارد رقابتهای انتخابات شوند. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، استدلال خود برای ارائه این طرح را آن دانسته كه «در صورت تكرار آرایش كاندیداها در انتخابات نهم ریاستجمهوری در انتخابات آینده، احمدینژاد مجددا به عنوان رئیسجمهور انتخاب خواهد شد.» رضایی به همین علت، تشكیل یك كابینه ائتلافی از اصولگرایان منتقد دولت نهم را تنها راه چاره برای مقابله با احمدینژاد دانسته و عنوان كرده كه چنین تركیبی میتواند، حمایت نهادهای متنفذ نظام از دولت نهم را نیز كم كرده یا پایان بخشد. او این طرح را در حاشیه مراسم افطاری با اصحاب رسانه كه هفته پیش برگزار شده بود، علنی كرد اما پس از آنكه برخی سایتها و خبرگزاریها اقدام به انتشار آن كردند، تماسهایی با آنها برقرار شد تا در نهایت این خبر از خروجی آنها حذف شود. به نظر میآید طرح جدید رضایی پس از ناموفق ماندن پروژه قبلی او برای حضور در انتخابات، مطرح شده باشد. طبق آن طرح كه با همكاری «علی شمخانی» تدوین شده بود، قرار بود تا لوییجرگهای 30 نفره از چهرههای شاخص و بانفوذ اصولگرا از طیفهای مختلف این جریان تشكیل شده و آن جمع نامزد نهایی راستگرایان را معرفی كند. این پیشنهاد با «محمد محمدیریشهری» وزیر اسبق اطلاعات و نماینده كنونی ولیفقیه در سازمان حج و زیارت كه خود كاندیدای انتخابات دومخرداد 76 بود، مطرح اما مورد موافقت وی و دیگر اصولگرایان قرار نگرفت. بنابراین باید دید طرح جدید تا چه حد میتواند با استقبال اصولگرایان منتقد دولت و بهخصوص نامزدهای بالقوه این طیف مواجه شود. هرچند كه مشخص نیست واكنش كاندیداهای احتمالی كه رضایی برای اجرای طرح خود روی آنها حساب كرده، چه خواهد بود؟ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمان جنگ تحمیلی، اخیرا عنوان كرده كه هنوز برای نامزدی در انتخابات تصمیم نگرفته است اما جریانات و گروههای حامی او با محوریت حزب توسعه و عدالت، فعالیتهای انتخاباتی خود را افزایش دادهاند. «محسن رضایی» در انتخابات سال 84 نیز، به صراحت گفته بود كه در صورت رسیدن به مقام ریاستجمهوری اقدام به تشكیل كابینه ائتلافی با هدف وحدت اصولگرایان میكند اما در فاصله چند روز مانده به انتخابات، كنارهگیری خود را از آن رقابتها اعلام كرد. |
|
+ نوشته شده در
جمعه دوازدهم مهر 1387ساعت 22:2 توسط انتخابات |
|
|
"محمد حسين شاه ويسي"، روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، با اشاره به برنامه هاي انتخاباتي جمعيت آبادگران جوان، هدف اين جمعيت را پرشور کردن هر چه بيشتر انتخابات دانست و گفت: اطللاع رساني براي انتخاب اصلح و ارائه ايده هاي نوين در برنامه اصولگرايان از جمله برنامه هاي آبادگران در انتخابات است.
اين فعال اصولگرا در بخش ديگري از اظهاراتش در مورد کانديداي مورد نظر آبادگران اظهار داشت: از فرد مورد قبول جريان اصولگرا حمايت مي کنيم و اين موضوع زمان خود را مي طلبد. شاه ويسي به تعامل آبادگران با ساير گروه هاي اصولگرا اشاره کرد و گفت: با همه جريان هاي اصولگرا وارد بحث مي شويم و پيشنهادات و نظرات خود را به آنها ارائه مي کنيم. وي با بيان اينکه سعي آبادگران جوان به وحدت رساندن گروه هاي اصولگرا است، اظهار داشت: تفکر اصولي آبادگران جوان حضور پرشور مردم در انتخابات و انتخاب اصلح است. شاه ويسي درباره زمان آغاز رسمي فعاليت هاي انتخاباتي آبادگران در انتخابات رياست جمهوري دهم گفت: هنوز براي ورود رسمي به اين فعاليت ها زود است و در زمان مقتضي اقدام خواهد شد. وي افزود: در حال حاضر آنچه مورد نياز اصولگرايان است داشتن مديرت اصولي است و هر چه در جهت خدمت رساني مطلوب گام برداريم مطمئنا نتيجه بهتري را خواهيم گرفت، لذا گمان مي کنيم طرح اين موضوع در اين شرايط ضرورتي ندارد. عضو شوراي مرکزي جمعيت آبادگران جوان تصريح کرد: به صورت منطقي از سه ماهه پايان سال کار خود را آغاز مي کنيم. |
|
+ نوشته شده در
جمعه دوازدهم مهر 1387ساعت 19:43 توسط انتخابات |
|
|
ابطحي:خاتمي نمي تواند يک گام نسبت به دوران اصلاحات جلوتر برود
به گزارش بازتاب آنلاین، ابطحي در سايت شخصي خود نوشت:"آقاي خاتمي در ضمن سخنان مفصلي با جمعي از مردم استان چهار محال بختياري گفته است که بهر حال آمدن در صورتي معنا دارد که يک گام نسبت به گذشته جلوتر برويم و الا بايد فکر ديگري کرد. " |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه یازدهم مهر 1387ساعت 22:57 توسط انتخابات |
|
|
کروبی: خاتمی برای کاندیداتوری تردید دارد
مهدی كروبی گفت: احتمال حضور افراد گمنام در انتخابات منتفی نیست ولی میزان آوردن رای توسط آنها جای بحث دارد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام کروبی دبیر كل حزب اعتماد ملی ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار با اصلاح طلبان استان زنجان در مورد اینكه ورود چهرههای جدید در جناح اصولگرا بیشتر امکاندپذیر است افزود: هم اکنون بحثهای مختلفی در خصوص معرفی گزینههای انتخابات ریاست جمهوری امکانپذیر است و امکان دارد یک دفعه روی شخص دیگری غیر از گزینههای کنونی به اجماع برسند و همه به آن سمت حرکت کنند. وی در خصوص اصلاح طلبان یادآورشد: نمی دانم چه کسانی می خواهند وارد عرصه شوند اما من هنوز برای آمدن یا نیامدن به عرصه انتخابات دهم فکر می کنم و آقای عارف نیز تا آنجا که مطلعم گفته اند اگر آقای خاتمی نیاید من هم می آیم. کروبی وضعیت شخص سید محمد خاتمی را برای انتخابات ریاست جمهوری دور دهم وضعیتی همراه با تردید دانست و گفت: آقای خاتمی برای آمدن تردید دارند. وی در عین حال بیان داشت: حضور چهره گمنام در طیف اصلاح طلبان بعید است و این احتمال وجود دارد که اگر من خودم وارد عرصه انتخابات نشدم یک چهره حزبی بیاوریم که شهرت نداشته باشد اما گمنام نیست. دبیرکل حزب اعتماد ملی افزود: احتمال حضور افراد گمنام در انتخابات منتفی نیست ولی میزان آوردن رای توسط آنها جای بحث دارد. کروبی زمان اعلام قطعی نظر خود راجع به آمدن یا نیامدن به عرصه رقابتهای انتخاباتی ریاست جمهوری را پایان ماه جاری عنوان کرد. وی در ادامه با تاکید بر لزوم آسیب شناسی عدم موفقیت اصلاح طلبان در برخی انتخابات دوره های گذشته افزود: ما در گذشته موفق بودیم ولی خودمان موفقیت مان را بهم زدیم و هم اکنون سرنوشت انتخابات مبهم است. کروبی با عنوان اینکه فضای انتخاباتی باید فضای، فضای سالم و دور از سمپاشی باشد تاکید کرد: اگر اتفاق خاصی نیفتد و سمپاشی در صحنه انتخابات صورت نگیرد اصلاح طلبان موفق خواهند شد. دبیرکل حزب اعتماد ملی یادآورشد: در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری علیرغم برگزاری انتخابات توسط دولت اصلاح طلب هر چهار کاندیدای مطرح اصلاح طلبان از روند برگزاری انتخابات انتقاد داشتند |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه یازدهم مهر 1387ساعت 22:47 توسط انتخابات |
|
|
كروبي: اعتقادي به حضور ايشان ندارم
به گزارش فارس از زنجان، مهدي كروبي در حاشيه ديدار با اصلاحطلبان زنجاني در پاسخ به پرسش خبرنگاري مبني براينكه برخي گروههاي اصلاحطلب به دنبال ترغيب سيدحسن خميني براي كانديداتوري در انتخابات آتي هستند، افزود: اولا حاج حسن خميني در قم تدريس ميكنند. وي ادامه داد: حسن آقا شاگردان خوبي دارند و ان شاالله آينده بسيار درخشاني از نظر علمي با توجه به مطالعاتي كه در اين زمينه دارند، خواهند داشت. دبير كل حزب اعتماد ملي اظهار داشت: اصلا حاج حسن خميني تو اين مايهها نيست و خانواده آنها مخالف و خودشان هم مخالف اين كار هستند و من هم هيچ عقيدهاي به اين كار ندارم چرا كه ايشان درس ميدهند و آينده خوبي دارند. وي افزود: ثانيا امروز اگر هر كس رئيس جمهور شود حتي با 40 ميليون راي مشكلات زيادي پيشروي خواهد داشت و در اين صورت خانواده امام مورد تهاجم قرار ميگيرند براي نان مردم، گوشت مردم و درمان مردم و من موافق نيستم. كروبي با اشاره به اينكه آنها خودشان هم موافق نيستند، تصريح كرد: اين اقدامات، كارهاي سياسي است كه چنين گفته ميشود |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه یازدهم مهر 1387ساعت 22:29 توسط انتخابات |
|
|
خبرگزاری ایسکانیوز: دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس گفت: نظر سنجی های انجام شده نشان می دهد که درصد موفقیت احمدی نژاد از دیگر اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است. البته جو سازی هایی که علیه دولت انجام می گیرد و گزارش هایی که رییس جمهور از عملکرد دولت ارائه می دهد، بی تاثیر در موفقیت وی در انتخابات نیستند. |
|
+ نوشته شده در
پنجشنبه یازدهم مهر 1387ساعت 1:57 توسط انتخابات |
|
|
یک نفس یاد خدا
یک سبد خاطر آسوده و شاد یک هزار آینه از جنس دعا همه تقدیم شما
عید سعید فطر بر شما دوستان عزیز مبارک باد |
|
+ نوشته شده در
چهارشنبه دهم مهر 1387ساعت 2:27 توسط انتخابات |
|
|
تاج زاده: پیشنهاد کروبی عملی است
ایلنا: عضو شوراي مرکزي حزب مشارکت ايران اسلامي گفت: همه نامزدها و احزاب اصلاح طلب ميدانند که نبايد يکديگر را تخريب کنند چرا که هر کس به تخريب نامزد ديگر اصلاحطلب بپردازد خود را تخريب کرده است. مصطفي تاج زاده با اشاره به پيشنهاد مهدي کروبي مبني بر رقابت درون جناحي نامزدهاي اصلاح طلب با يکديگر گفت: اين پيشنهاد عملي است اما پيش شرط ائتلاف اين است که همه احزاب با حضور در يک نظرسنجي انتخاباتي تنها بر يک نامزد اجماع کرده و از معرفي نامزد ديگر پرهيز کنند و در صورت رد صلاحيت شدن نامزدي که بر روي آن اجماع شده، تمامي احزاب اصلاح طلب در خصوص حضور در انتخابات تامل جدي کنند. عضو شوراي مرکزي حزب مشارکت ايران اسلامي گفت: در صورت پذيرش اين دو شرط از سوي احزاب اصلاح طلب ميتوان در مقطع زماني خاصي مانند بهمن يا اسفند سال جاري، محبوبترين نامزد در ميان اصلاح طلبان را معرفي کرد که از نظر ما بهترين روش براي اين کار نظرسنجي است. تاج زاده تصريح کرد: با توجه به محدوديتهاي اصلاح طلبان در انتخابات و امکانات قانوني و غير قانوني که رقيب از آن برخوردار است بايد محبوبترين فرد در جبهه اصلاحات به عنوان نامزد معرفي شود. وي اظهار داشت: با انجام نظرسنجي محبوبترين نامزد از سوي مردم مشخص ميشود و ديگر نامزدها به دليل اقبال کمتر کنار رفته و همه گروهها و احزاب تنها از يک نفر حمايت ميکنند. تاج زاده با بيان اينکه در صورت حضور خاتمي از پيش نتيجه نظرسنجي مشخص است، افزود: اگر خاتمي به هر دليل نامزد نشود و در عين حال معلوم شود که حداقل شرايط براي حضور در انتخابات و پيروزي وجود دارد اعضاي اصلاح طلب نامزدهاي خود را تا قبل از اسفندماه معرفي خواهند کرد تا طي يک مکانيزم مشخص شود چه فردي از اقبال عمومي بيشتري نسبت به ديگران برخوردار است. وي در پاسخ به اين سوال که آيا در اين خصوص احتمال تخريب کانديداي اصلاحطلبان وجود ندارد؟ گفت: احتمال تخريب منتفي نيست اما به نظرم نامزدها بايد به روشي صحبت کنند که به هيچ وجه تخريب از سوي رقباي اصلاح طلب احساس نشود. تاج زاده افزود: بهترين نمونه، روشي است که خاتمي دنبال ميکند و فکر نميکنم تاکنون فردي احساس کرده باشد صحبتهاي خاتمي در تخريب ديگر نامزدهاي اصلاح طلب باشد. عضو شوراي مرکزي حزب مشارکت ايران اسلامي با بيان اينکه رفته رفته بر اتحاد اصلاح طلبان افزوده ميشود، گفت: در انتخابات رياست جمهوري نامزدهاي اصلاح طلب و طرفداران آنها به گونهاي رفتارخواهند کرد که بهانه به دست برخي مخالفين اصلاحطلب ندهند. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه نهم مهر 1387ساعت 20:2 توسط انتخابات |
|
|
تا جايي كه بنده اطلاع دارم بدنه عمومي همه نيروهاي اصلاح طلب بر نامزدي خاتمي پافشاري مي كنند و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم بر روي خاتمي به اجماع رسيده اند و پافشاري اعتماد ملي بر سر نامزدي كروبي تحليل اصلاح طلبان را تغيير نخواهد داد. نشريات منتسب به اصلاح طلبان اردبيل فعاليت انتخاباتي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري را زودتر از موعد اغاز كرده اند يكي از اين نشريات به نام مهر اردبيل به تازگي در مصاحبه اي طولاني با كمال الدين پيرموذن نامزد رد صلاحيت شده هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي انتخابات آتي رياست جمهوري را بررسي كرده است پيرموذن در اين مصاحبه در خصوص انتخابات آتي رياست جمهوري نيز گفته است تا جايي كه بنده اطلاع دارم بدنه عمومي همه نيروهاي اصلاح طلب بر نامزدي خاتمي پافشاري مي كنند و شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات هم بر روي خاتمي به اجماع رسيده اند و پافشاري اعتماد ملي بر سر نامزدي كروبي تحليل اصلاح طلبان را تغيير نخواهد داد وي تاكيد كرده است اگر خاتمي نيايد ممكن است ماجراي دوره پيش دوباره تكرار شود و با اوضاعي كه الان در كشور حاكم است خاتمي قطعا با اختلاف فاحش راي خواهد اورد پيرموذن با انتقاد از عملكرد دولت نهم گفته است منافع اصولگرايان با نگرششان گره خورده است و انها به هيچ وجه حاضر به گردش قدرت نيستند. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه نهم مهر 1387ساعت 15:3 توسط انتخابات |
|
|
نوانديش- 87درصد از شركتكنندگان در نظرسنجي سايت «نوانديش» در صورت كانديداتوري سيدمحمدخاتمي در انتخابات آتي رياست جمهوري به وي راي خواهند داد. در اين نظرسنجي كه حدود 5500 نفر شركت كرده کاربران به این سوال که «آیا با کاندیداتوری سید محمد خاتمي در انتخابات آتی ریاست جمهوری موافقید؟» پاسخ دادهاند و بر این اساس 73 درصد با کاندیداتوری خاتمي موافقت و 13 درصد با این کار مخالفت کردند. در عین حال 14 درصد از پاسخدهندگان با وجود مخالفت با نامزدی خاتمي اعلام کردهاند در صورت نامزدی آقای خاتمي به وی رای خواهند داد
|
|
+ نوشته شده در
سه شنبه نهم مهر 1387ساعت 14:39 توسط انتخابات |
|
|
موضع جدید اصلاح طلبان
به گزارش مهر هدایت آقایی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه روز یکشنبه اصلاح طلبان، علاوه بر تحلیل و بررسی نشست گذشته جبهه اصلاحات با سید محمد خاتمی ، طرح های مختلف حضور اصلاح طلبان در انتخابات آتی نظیر طرح کروبی، الویری و نجفی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی افزود: این طرح ها در کارگروه اصلاح طلبان به منظور دستیابی به اجماع نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
آقایی در پاسخ به این سئوال که آیا خاتمی در این جلسه ، تصمیم خود برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دهم را اعلام کرده یا خیر، گفت: سید محمد خاتمی هنوز حضور خود در انتخابات آتی را به طور قطعی اعلام نکرده است.
بنا براین گزارش، نمایندگان 22 گروه اصلاح طلب چندی پیش درملاقاتی با سید محمد خاتمی، نظرات خود درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری دهم را مورد ارزیابی قرار دادند |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه نهم مهر 1387ساعت 14:2 توسط انتخابات |
|
|
كارگزاران: كروبى تنهاست، ترجيح ما خاتمى است
درحالى كه حسين مرعشى عضو مركزيت حزب كارگزاران سازندگى اخيرا در گفتگويى ازعدم حمايت ازهيچ كانديدايى تا زمان مشخص شدن كانديداى اصلاح طلبان به عنوان تصميم اين حزب سخن گفته است ، جهانبخش خانجانى ديگر عضو شوراى مركزى كارگزاران در اظهارنظرى جانبدارانه گفت: تنها حامى كروبى در بين اصلاح طلبان حزب اعتماد ملى است. خانجانى در گفت و گو با برنا افزود: تمام كانديداهاى انتخابات رياست جمهورى براى ما عزيز هستند اما حزب كارگزاران تنها از كانديداى اصلاح طلبان حمايت خواهد كرد و تاكنون نيز هيچ كانديداى واحدى از سوى اصلاح طلبان معرفى نشده است. عضو شوراى مركزى حزب كارگزاران گفت: البته حزب كارگزاران نيز اعلام كرده زمانى كه خاتمى آمادگى خود !را براى حضور در انتخابات اعلام كند اين حزب با تمام توان از وى حمايت خواهد كرد. |
|
+ نوشته شده در
سه شنبه نهم مهر 1387ساعت 13:50 توسط انتخابات |
|
|
خاتمی و کروبی توافق کردند/ حضور همزمان "شیخ" و "سید" ممکن است به شکست احمدی نژاد بینجامد
یک فعال سیاسی عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کرد که سید محمد خاتمی و مهدی کروبی توافق کرده اند که تنها یک نفر از آنان در انتخابات حضور داشته باشد. |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه هشتم مهر 1387ساعت 21:50 توسط انتخابات |
|
تعارف احمدینژاد به لاریجانی برای نامزدی
یکی از نمایندگان حاضر در نشست دیروز دولت و مجلس، از تعارف آقای احمدینژاد به لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاستجمهوری سال آینده و همچنین احتمال امضای یک میثاقنامه میان دولت نهم و مجلس هشتم خبر داد. به گزارش خبرنگار شهابنیوز، سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با ایرنا، به نقل از محمدرضا رحیمی معاون حقوقی و امور مجلس رییس جمهوری گفت: پیشنهاد ما بستن میثاق محكمی بین مجلس و دولت برای پیشبرد اهداف نظام و وحدت بین دو قوه است. وی تصریح كرد: علی لاریجانی رییس مجلس نیز با تایید این موضوع گفت كه مجلس آماده بستن این میثاق است. به گفته این نماینده مجلس، رییس مجلس بهترین میثاق بین مقننه و مجریه را قانونگرایی و تلاش بر اجرای مصوبات خانه ملت عنوان كرد. وی در ادامه با اشاره به سخنان رییس جمهوری در این نشست، خاطرنشان كرد: رییس جمهور در بخش نخست سخنان خود با ارایه نمودار آماری، به مقایسه تعهد دولت نهم به اجرای قوانین مصوب مجلس نسبت به دولتهای گذشته پرداخت. نقوی حسینی افزود: دكتر احمدی نژاد با ذكر عنوان و تعداد قوانینی كه در دولتهای گذشته مصوب شده و به اجرا در نیامده با قوانینی كه در دوره دولت نهم مصوب و اجرا نشده به این نتیجه رسید كه این دو آمار فاصله بسیار زیادی دارند و دولت نهم در اجرای قوانین از دولتهای گذشته پایبندی بیشتری داشته كه در پی این توضیحات نمایندگان نیز قانع شدند. نقوی حسینی افزود: لاریجانی نیز در سخنانی خطاب به هیات دولت گفت كه از دولت اصولگرا انتظار بیشتری در اجرای قوانین مصوب مجلس وجود دارد و از وزرا هم خواست تا نسبت به تذكرات مجلس مسولانه تر و قوی تر پاسخگو باشند. عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به نقل از وزیر اقتصاد كه در این نشست سخن گفته بود اعلام كرد كه طرح تحول اقتصادی تا آخر مهر ماه برای ارایه به مجلس و طبعا عموم مردم آماده میشود. |
|
|
+ نوشته شده در
دوشنبه هشتم مهر 1387ساعت 16:8 توسط انتخابات |
|
|
جلایی پور: خاتمي نامزد اصلاح طلبان در شرايط خاص است
|
|||
|
+ نوشته شده در
دوشنبه هشتم مهر 1387ساعت 14:55 توسط انتخابات |
|
|
اصلاح طلبان در نهايت به وحدت مي رسند
قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين با بيان اينكه عبور از احمدي نژاد را گروه هاي عجول مطرح ميكنند، تاكيد كرد: احمدي نژاد كانديداي جدي و مطرح اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم است. غلامحسين اميري در گفتگو باايرنا، با اشاره به مدل ائتلاف اصولگرايان در انتخابات رياست جمهوري دهم، گفت: همان طور كه در گذشته مدل هاي شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب و جبهه متحد اصولگرايان تجربه موفقي را به همراه داشت، معتقديم در انتخابات آينده هم بايد الگويي معرفي شود تا اكثريت اصولگرايان را در بر بگيرد. اين فعال سياسي به اصولگرايان توصيه كرد كه با تبيين برنامههاي خود، پروژه انتخابات رياست جمهوري دهم را با موفقيت پيش ببرند. قائم مقام جامعه اسلامي مهندسين در خصوص ائتلاف اصولگرايان بر روي كانديداي واحد در انتخابات آينده تصريح كرد: اگر اصولگرايان بر اساس اصول تعريف شده خود كار كنند و در مواردي از منافع خودشان براي رسيدن به ائتلاف چشم پوشي كنند امكان رسيدن به كانديداي واحد وجود دارد. اميري در پايان به وضعيت گروههاي اصلاح طلب اشاره كرد و گفت : دعواهايي كه ميان اصلاح طلبان ايجاد شده، صوري است چراكه به نظر مي رسد در نهايت آنها به وحدت برسند |
|
+ نوشته شده در
دوشنبه هشتم مهر 1387ساعت 13:8 توسط انتخابات |
|
|
صفحه نخست پست الکترونیک آرشیو |
| درباره وبلاگ |
|
|
| نوشته های پیشین |
|
مرداد 1388 تیر 1388 خرداد 1388 اردیبهشت 1388 فروردین 1388 اسفند 1387 بهمن 1387 دی 1387 آذر 1387 آبان 1387 مهر 1387 شهریور 1387 |
|
RSS
|